keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Pesänrakennusvietteilyä

Esikoisen mahassa ollessa pesänrakennusvietti ilmeni lähinnä sisustusintona. Nykyään asunto miellyttää silmää aika hyvin, ja mulla on ollu enemmän mielessä siivous- ja järjestelyhommat. En oo tehny niitäkään mitenkään urakalla, vaan pikkuhiljaa fiiliksen mukaan, ja vielä on hyvin aikaa tehdä.

Yks mielessä ollu asia on ollut turhasta tavarasta eroon hankkiutuminen. Nuorena tein helposti virheostoksia kirppiksiltä ja mulla oli enemmän koriste-esineitä ku nykyään. Kun tilaa ei ole liikaa, niin on korostunut se ajatus ettei halua turhaa tavaraa. Olenkin sanonut joillekki sukulaisille että jos haluaa tytölle välttämättä ostaa jotain niin kysyy ensin että mitä tarvitaan. Oon myös sitä mieltä että vaippapaketti on parempi ku joku epäkäytännöllinen vaate pyörimässä ympäriinsä. Kaveri vei multa pussillisen omia vaatteitani mitkä oli pieniä tai virheostoksia, ja toinen kaveri toisen pussillisen. Myös kirppiksellä myyminen kävi mielessä, mutta ajattelin että aika paljon sais myydä että jäis voitolle pöytävuokran jälkeen, ja ihan pienen summan takia ei viitti alkaa käydä vaatteita läpi, pestä likaisia, hinnotella, viedä kirpputorille ja hakea ne vielä takaskin. Eikä myytävää olis lopulta edes ollu paljoa. Eli helpompi tapa oli antaa vaatteita vaan eteenpäin. Jännä kuinka sitä katteli jotain vaatteita sillä mielellä että "mitä mä oon tällasenki joskus menny ostamaan, ei oo enää yhtää mun makuun". Kirjahylly kun saatiin siivottua viime kuussa niin se on nyt mukavasti pois ajatuksista :) Vielä pitäis käydä läpi jotain kaappeja ja laatikoita.

Meillä usein kertyy lattialle tavaraa, nyt oon pyrkinyt katsomaan lattian läpi joka ilta ja viemään tavaroita oikeille paikoilleen. Priimakunnossa ei tarvitse olla mutta kunhan nyt kulkemaan mahtuu eikä tartte hävetä jos joku tulee kylään. Ostin myös neidin leluille toisen lelulaatikon. Tiskit meillä tiskataan käsin ja ne pyrin ottamaan aina suht nopeasti, näyttää paremmalta ku likaisia astioita ei oo pöydillä. Pääosin tää pesänrakennusvietti ilmenee siten että mielessä on yhtä ja toista perusteellisempaa siivoushommaa, ja lisäksi on motivaatiota pitää paikat siistimpänä ku ennen.

Vauvaa varten olis tarkoitus viedä eteisen punoslipasto tuulikaappiin. Eteiseen tulis naulakon alle uus lipasto lastenvaatteille. Täytyis vaan löytää sellanen mihin sais sulkemissysteemin. Taaperon nykyinen lipasto makuuhuoneesta jäis sitte varmaan mun vaatteille, koska tällä hetkellä mulla on aika vähän tilaa omille vaatteille. Tuplarattaita ei ole löytyny, yksiin ihastuin tori.fissä mut ne olikin ehditty jo myydä kun laitoin myyjälle viestiä. Toivottavasti tulis vielä jotkut kivat vastaan. Vauvaa varten oon ajatellu tehdä kaikki valmistelut valmiiks 37+0 mennessä. Pitäisköhän kuitenki jo vähä aiemmin? Viime kerralla en osannut odottaa että vauva syntyis paria viikkoa etuajassa, ja meiltä puuttu vielä tavaraa. Nyt siis varaudun aikaisemmin vaikka vauvahan voi syntyä vaikka vasta ens vuonna. Muutama juttu pitäis ostaa, ja pestä vauvanvaatteita. Tuskin maltan odottaa että pääsen hypistelemään niitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti